Головна » Контроль якості – Чи необхідно впроваджувати на підприємстві?

Контроль якості – Чи необхідно впроваджувати на підприємстві?

  • від
Контроль якості

   Зростаючий глобальний попит на товари та послуги створив сучасний високо конкурентоспроможний ринок, зробивши контроль якості та дотримання регуляторних норм необхіднішими, ніж будь-коли. Виробники, регулюючі органи, торгові групи, підрядники, дизайнери та дилерські організації все частіше покладаються на тестувальників якості (власних або сторонніх) для того, щоб гарантувати, що продукція, яку вони виготовляють або продають, відповідає цим вимогам.

   У цій статті ми розберемо з Вами суть контролю якості продукції, шляхи його впровадження  на підприємстві та яку користь він принесе Вам, як виробнику.

  Що таке контроль якості

   Згідно ISO 9000:2015 контроль якості (quality control) – це складова частина управління якістю (quality management), яка спрямована на виконання вимог щодо якості. Простіше кажучи, контроль якості у виробництві – це той процес, який забезпечує замовникам отримання продукції без дефектів та задоволення їх потреб на найвищому рівні.

 Основні етапи контролю якості

Контроль якості на підприємстві може включати 4 основні етапи:

  • Тестування сировини: для якісного продукту виробник повинен використовувати якісну сировину. Такі характеристики зазвичай підтверджуються постачальником сировини у паспортах якості. Великі підприємства інколи додатково проводять тести сировинних матеріалів у власних лабораторіях.

ЗВОРОТНИЙ ЗВ'ЯЗОК


Отримайте консультацію фахівця та дізнайтесь вартість необхідної Вам послуги.

    • Контроль якості під час самого виробництва продукції: оператори слідкують за процесом виготовлення продукту та гарантують, що немає відхилень від технологічного процесу.
    • Тестування якості готової продукції: відбувається у власній лабораторії підприємства для кожної партії продукції або періодично у зовнішніх акредитованих лабораторіях.

    Таке тестування  здійснюють для того, щоб:

    –  якість продукції відповідала вимогам стандарту, якого дотримується виробник (ДСТУ, ТУ, Європейські Регламенти тощо);

    – переконатись, що продукт є безпечним для використання споживачами;

    – підтвердити, що під час технологічного процесу не було відхилень, які неможливо визначити візуально (співвідношення складових продукту, фізико-технічні показники, органо-лептичні показники тощо).

    • Ідентифікація дефекту та визначення причини виникнення: у випадку отримання скарг (рекламацій) від споживачів, виробник має змогу об’єктивно визначити причину проблеми та усунути ризики повторного її виникнення.

      Переваги для виробника

       Як і для будь-якого бізнес-рішення, для впровадження системи управління якістю повинні бути деякі вагомі причини. Вважають, що створення такої системи – це нескінченні витрати для підприємства, проте вона забезпечує реальну цінність та користь для організації. Основними причинами впровадження системи управління якістю є наступні: 

    • Підвищення лояльності клієнтів
    • Створення міцних ділових стосунків із замовником
    • Отримання нових клієнтів за рекомендаціями задоволених покупців
    • Стабілізація та покращення своєї позиції на ринку
    • Підвищення безпеки продукту
    • Зменшення ризиків відповідальності
    • Формування позитивного сприйняття бренду продукції
    • Автоматизація виробництва та полегшення умов праці персоналу.
     Отже, якщо Ви бажаєте бути конкурентоспроможним на ринку та завоювати прихильність своїх клієнтів, Вам обов’язково потрібно впровадити систему управління якості на підприємстві. Фахівці Технічного бюро “ЕйСкіл” допоможуть Вам підготуватись до цього важливого кроку та адаптувати власний бізнес згідно стандарту ISO 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги”

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *